מצבר הרכב הוא האחראי הראשי על כלל מערכות החשמל ברכב כדוגמת המזגן, מערכת האזעקה, המנורות, מחשב הרכב וכד'. כמו כן, תפקידו של המצבר הוא לגרום להתנעה הראשונית של המנוע.

מבנה טכני של מצבר ודרך פעולתו

מרבית מצברי הרכב בנויים מתאים אשר מכילים לוחות עופרת הטבולים בחומצה גופרתית ומים (אלקטרוליט).  התגובה הכימית בין חומרים אלו יוצרת למעשה את הזרם החשמלי. לוחות העופרת מורכבים מלוחות  חיוביים ושליליים והאנרגיה זורמת מן המצבר רק כאשר המעגל החשמלי בין ההדק החיובי של המצבר להדק השלילי מושלמים. כל פגיעה בלוחות אלו או בתמיסה, תגרור פגיעה ואף להריסתו של המצבר במקרים קיצוניים, כדוגמת התמוססות חלק מלוחות העופרת.

קיבולת המצבר וחשיבותה לסוג הרכב

את קיבולת הזרם החשמלי במצבר מודדים באמצעות יחידות אמפר. קיבולת מצבר מגיעה במגוון גדלים ותלויה בסוגו של הרכב  ובצריכה היומית. כך למשל, רכבים קטנים יצטרכו מצבר בקיבולת של מינימום 45 אמפר לשעה ולחילופין רכבים גדולים יותר עשויים להגיע אף ל-90 אמפר\שעה.

מצבר הרכב

 

זכויות יוצרים © 2018 חשמלאי רכב. כל הזכויות שמורות