זה בוקר יפה, השמש זורחת, הציפורים שרות. הכל בסדר עם העולם. זה יום מושלם לרכיבה. אתם באים לאופנוע שלכם, לוחצים על המתג, ואלוהי האופנוע זורקים לך כדור עקומה: שום דבר לא קורה. עכשיו מה? 

ראשית, בואו נבין איך עובד מנוע אופנוע?

מנועי בעירה פנימית זקוקים לשלושה דברים. עליהם להיות בעלי דלק, דחיסה וניצוץ באיכות טובה המועברים לתערובת הדלק-אוויר הדחוס בזמן המתאים, או קרוב מאוד אליו. בהתחשב בשלושת הפריטים הללו, מנוע יפעל. מכיוון שרובכם כנראה מחזיקים באופנוע שמתחיל בכפתור, הפריט הרביעי שתצטרכו הוא מספיק אנרגיה חשמלית כדי לסובב את המתנע.

7 בדיקות שיש לבצע כאשר האופנוע לא מניע

אין דבר מתסכל יותר מאופנוע שמסרב להניע בדיוק כשחשבתם שאתם רוצים לצאת לרכיבה מרגיעה. 

להלן 7 בדיקות פשוטות שתרצו לבצע כאשר האופנוע שלכם פשוט מסרב להתעורר לחיים:

מצבר חלש / מת

המצבר המאובטח בבטחה על האופנוע שלכם הוא אכן חבל ההצלה של כל מערכת החשמל שלו. עבור שני גלגלים המצוידים בהתחלה חשמלית בלבד, מנוע המתנע תלוי לחלוטין במצבר. רק אם המצבר נושא טעינה מספקת, הוא יצליח להניע את המנוע שדורש מתח גבוה למדי מהמצבר.

כיצד ניתן לדעת אם מצבר האופנוע שלכם טוב?

אתם עלולים לחשוד שמצבר האופנוע שלכם טוב, אבל אתם לא לגמרי בטוחים בכך. אם לא ברור מההסתכלות על האופנוע כאשר אתם מסובב את המפתח (הנורות נדלקות, למשל), ייתכן שתצטרכו לנקוט בכמה צעדים כדי לראות אם המצבר הוא הבעיה.

הסימפטומים של מצבר מת כוללים אורות ריצה עמומים, צליל לחיצה בעת סיבוב המקש, וארכובה קצרת מועד של המתנע, ואחריו שום דבר.

אם אינכם רואים תסמינים אלה או אם אינכם בטוחים אחר מה לחפש, הצעד הראשון הוא להבטיח כי המצבר תקין ומספק מתח מקסימלי. כדי לוודא שהמצבר תקין, עליכם לבדוק אותו באופן חזותי, לבדוק את המתח ואת העומס. 

בדיקת מצבר חזותית צריכה לכלול:

  • בדיקת מסוף שבור
  • בדיקת המצבר לדליפות / בדיקת נוזל שגיאה כלשהו
  • בליטות או סדקים במארז הסוללה

אם הכל נראה בסדר, השלב הבא לבדוק את המתח. אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם או להשתמש בשירות חשמלאי רכב מקצועי. אתם גם רוצים לטעון ולבדוק את המצבר עם מד מתח דיגיטלי ולהשאיר אותה מחוברת לאופנוע.

קריאת המתח צריכה לנוע בין 9.5 ל- 10.5 למשך כ- 30 שניות. אם הקריאה נשארת יציבה, המצבר שלכם יתקין- וסביר להניח שלאופנוע שלכם יש בעיה אחרת (או כמה בעיות). 

אין דלק

כאשר מפלס הדלק שלכם יורד, קשה מאוד לשפוט את זמינותו באמצעות המד וזה יכול להיות גם סיבה לכך שהאופנוע לא מניע. 

אחת הדרכים הקלות ביותר לבדוק את כמות בדלק היא לנער את האופנוע בעדינות ולהמתין לשמוע את ההחלפה האופיינית של הדלק שנותר.

פתח אוורור מיכל דלק סתום

יש אוורור קטן מאוד על מיכל הדלק של האופנוע שלכם כדי לספק דלק ברציפות למערכת היניקה. 

כאשר האוורור הזה נסתם, המיכל מפסיק את אספקת הדלק למערכת התחתונה. אתם יכולים לפתוח את פתח האוורור באמצעות חוט דק מאוד או סיכה יחד עם מכה מאולצת.

מצמד אינו פועל כראוי

כאשר אתם מתניעים את האופנוע ותיבת ההילוכים בהילוך, עליכם למשוך את ידית המצמד כראוי. לפעמים, המצמד אינו מתקשר כראוי ויוצר בעיית התחלה. במצב כזה, העבירו להילוך ניטראלי ונסו שוב.

חסימת צריכת או פליטה

יציאת אוויר או חסם רעש חסום היא גם מצב שיוצר בעיית התנעה, שעלולה להתרחש מכל סיבה שהיא. לכן, עליכם לבדוק גם את מערכת הכניסה והפליטה של ​​האופנוע שלכם אם יש בהם משהו שחוסם אותם.

חוט מצת רופף

חוט מצת רופף אינו דבר חדש לרוכבי האופנוע; זה יכול להתרחש בגלל הטלטלות או יכול להיות מעשה קונדס. אתם לא צריכים שום מכונאי כדי לפתור את הבעיה. פשוט נתקו את המחברים וחברו מחדש ואז נסו להפעיל שוב את האופנוע.

מפסק מנותק

זה אחד הדברים הנפוצים ביותר שאנחנו שוכחים לבדוק. לרוב אנו משתמשים במפתח ההצתה כדי לכבות את האופנוע במקום את מתג הכיבוי של המנוע. 

phone יום טוב 21 , תל אביב, 6560021 phone התקשר אלינו: 054-201-3748
זכויות יוצרים © 2021 חשמלאי רכב. כל הזכויות שמורות