מדחס מיזוג אוויר הוא מרכיב מרכזי ברכב המצויד במערכת אקלים שנשלטת במזגן. הוא אחראי על דחיסת קירור במערכת כך שניתן יהיה לקרר ולהפיץ אותו למאייד. לאחר מכן האוויר עובר מעל המאייד לפני שהוא עובר דרך צינורות האוויר של הרכב שלכם לאזור הנוסעים. אם אתם חושדים שמערכת המיזוג ברכב שלכם אינה מתפקדת כראוי, יש לבדוק כמה דברים שיקבעו אם המדחס אשם.

בדקו את חגורת המדחס והגלגלת

שלב 1

פתחו את מכסה המנוע של הרכב שלכם, ואתרו את מדחס האוויר. ברוב המכוניות מדחס האוויר ממוקם ליד החלק השמאלי העליון של תא המנוע.

שלב 2

בדוקו אם יש קרעים או חריצים בצד הפנימי והחיצוני של החגורה מחוברת למדחס. כמו כן, בדקו אם החגורה אינה חלקה מדי או מבריקה מבפנים, מכיוון שזהו אינדיקטור לחגורה שנמתחה. אם ניתן לראות אחת מהתופעות הנ”ל, יש להחליף את החגורה לפני בדיקת רכיבים אחרים.

שלב 3

הזיזו את כפתור בורר המזגן בחלק של בקרת האקלים ברכב למצב כבוי.

שלב 4

התניעו את מנוע הרכב שלכם. כאשר מכסה המנוע עדיין פתוח, סובבו את כפתור בורר המזגן למצב מופעל.

הקשיבו לכל רעש יוצא דופן כגון חריקה או השתנקות. שני אלה הם סימפטומים שיש להחליף את חגורת המדחס או הגלגלת שלכם.

בדקו את מצמדי המדחס

שלב 1

פתחו את מכסה המנוע של הרכב, ואתרו את מדחס האוויר. הוא ממוקם בדרך כלל בצד שמאל עליון של תא המנוע.

שלב 2

סובבו את כפתור בורר המזגן ברכבכם למצב כבוי ואז הפעילו את המנוע.

שלב 3

חברו את בודק המתח לחיבור השלילי שבמצבר הרכבץ

שלב 4

אתרו את החוטים שיורדים מהמדחס, ונתקו אותם. יש לחבר את כל החוטים עם הזנת חוט אחת. הניחו את בודק המתח על כל אחד משלושת החיבורים בנפרד. אין לציין שום פעילות במד המתח.

סובבו את כפתור בורר המזגן למצב פועל. מקמואת בודק המתח על כל אחד משלושת החיבורים. החיבור האמצעי אמור לייצר פעילות על בודק המתח, המציין שהחיבור “חם”. אם לא צוינה כל פעילות, יש להחליף את מצמד המדחס האוויר ואת החוט.

phone יום טוב 21 , תל אביב, 6560021 phone התקשר אלינו: 054-201-3748
זכויות יוצרים © 2021 חשמלאי רכב. כל הזכויות שמורות